Esti aici: Home // Beauty - produse de ingriire, Editorial, Lifestyle, Make-up // Asocieri inteligente – NIVEA şi M.A.C. Dar mai ales NIVEA

Asocieri inteligente – NIVEA şi M.A.C. Dar mai ales NIVEA

NIVEA este un brand mass-market de mare succes, cu o istorie de peste 100 de ani. Este un brand care lucrează nemţeşte, bineînţeles, un brand care ştie să comunice, cu cine şi către cine. Cele mai recente lansări care au fost ajutate de campanii bine şi mult în avans gândite de PR: deodorantele Powder Touch, gamă nouă şi apa micelară 3 în 1.

De ce am decis să scriu despre ambele lansări în acelaşi text şi, mai ales, ce au în comun noile produse, în afară de brand? Răspunsul este M.A.C. “Fetele de la Pi Ar” cum s-ar spune în slang jurnalistic, au trimis produsele la testat astfel:

Deodorantele Powder Touch (spray, roll-on, stick: 13,54 lei fiecare) însoţite de un iluminator M.A.C sub formă de pudră compactă , plus un aplicator puf. Sesizaţi legătura.

Apa Micelară 3 în 1 (18,9 lei) alături de ruj (nuanţa Russian Red pentru Păpuşile Ruseşti) şi mascara. Adică să o poţi testa de-adevăratelea: ai produsul de curăţare, dar şi pe cele de machiaj.

Astfel de acţiuni de intersectare a numelor unor branduri pot fi cu dus şi întors, deoarece unii oameni (şi mă gândesc în mod special la bloggeri, cei cu mai puţină experienţă în ale clienţilor) pot confunda şi prefera să scrie despre produsul care este, de fapt, cadoul, nu despre cel pe care omul de comunicare pune accent.

NIVEA s-a putut asocia cu M.A.C în acest caz, între cele două branduri nefiind vorba despre competiţie la niciun nivel: produse mass-market versus produse profesionale. Există produse NIVEA pentru machiaj, însă nu în România, aşadar, singura “competiţie” ar putea fi cea despre care scriam mai sus.

Există o linie fină între a gândi bine o asociere de acest gen şi a pierde controlul, mergând către alte înţelegeri.

Cred că NIVEA poate să stea liniştit din punct de vedere al unei potenţiale confuzii, deoarece oamenii ştiu exact ce se lansează şi ce ar fi bine să scrie. Dacă îşi doresc, bineînţeles. Şi mai ales dacă NIVEA le este client de publicitate. Atunci nu mai este vorba doar despre dorinţă.

Simţeam de ceva vreme nevoia unui scurt text beauty cu influenţe marketing şi mi-am satisfăcut, într-o zi apropiată de cea a femeii, dorinţa.

Cu drag,

O păpuşă fan NIVEA şi al echipei de relaţii publice NIVEA: Draftfcb

credit foto sus, branding NIVEA: brandingmagazine.com, link

Tags: , , , , , , ,

4 Responses to " Asocieri inteligente – NIVEA şi M.A.C. Dar mai ales NIVEA "

  1. Si eu am fost un pic confuzata de asocierea celor doua branduri, insa asa cum ai zis si tu, fiecare isi are zona de ei target. Produsele de make-up Nivea sunt foarte placute, nu stiu de ce nu se aduc si la noi. Pachetul cu spray-ul si pudra nu am primit, insa am avut bafta sa primesc apa micelara si cele doua produse de make-ap almost iconic – mascara si ruj Mac Russian Red. Combinatia te incita automat la testare si e ideea aceea ca aplici unele dintre cele mai rezistente produse de make-up si reusesti sa le indepartezi apoi cu un produs de make-up atat de accesibil. Da, eu pledez pentru nota 10 pentru aceasta idee :).

  2. Olivia says:

    Ana Maria-doll, de ce te-a nelamurit asocierea in prima faza?

    Am vorbit, la un moment dat, acum cativa ani, cu reprezentantii NIVEA despre produsele de make-up, cred ca este intelept sa nu le aduca, momentan, pe piata noastra, din fericire nu ducem lipsa de produse de machiaj mass-market foarte bune 🙂

    Am citit textul tau referitor la campania lor, jos palaria!

  3. Din pacate linia de make-up a fost oprita. Nu se mai produc si nici nu se vor mai produce 🙁

  4. Olivia says:

    Ah, Ioana-doll, n-am stiut si imediat am cerut mai multe informatii. Voi insista cu o rugaminte pentru un raspuns oficial cu privire la acest subiect, multumesc pentru info, foarte interesant!

Adauga comentariul tau

Copyright © 2009 papusa ruseasca. All rights reserved.
Based on Theme Junkie. Design napalm. Powered by WordPress.