A fost odată un week-end plin, iar fiecare activitate simt că ar avea nevoie de câte un material dedicat. În general, mizez pe jurnalism glossy şi, deşi Păpuşa e catalogată cel mai adesea ca făcând parte din blogosferă, evit tipul de scriitură scurt şi cu influenţe blogging. Cu toate acestea, simt că merge o infuzie de prezent, din când în când. La momentul la care am reluat acest text, mi-am dat seama că prezentul nu mai este chiar punctul-central şi nu-mi pare rău. Revin la gânduri glossy.
Irina de la Yves Rocher
De câteva luni bune o auzeam pe Irina Mosor, responsabil relaţii cu presa pentru Yves Rocher România, vorbind despre “acţiunea” pe care o pregăteau – “Să plantăm 100.000 de arbori pentru a respira în Bucureşti”. Am zis “da!” din prima clipă când am înţeles că va fi nevoie de voluntari, fără a şti data ori ce implică, de-adevăratelea, acest voluntariat. Şi dacă am adus numele Irinei, vreau să vă vorbesc puţin, mult mai puţin decât pot (şi nu mai zic decât merită) despre acest om de relaţii publice cu suflet cald şi voce blândă. Prima dată am cunoscut-o pe mail, apoi la telefon – veneam cu cereri “urgente” de fotografii şi preţuri, de informaţii şi completări, iar Irina nu dezamăgeşte niciodată – e acolo, e un exemplu de om de PR. Respiră brandul pe care îl reprezintă, o găseşti în lună şi-n stele şi îşi aminteşte mereu de fiecare cerinţă a jurnalistului, oricât de mică. Apoi am cunoscut-o live. E frumoasă şi diafană, e genul de om de comunicare despre care n-ai crede, dacă n-ai şti, că se luptă cu deadline-uri stresante şi jurnalişti cu urgenţe. E un om pe care, odată ce l-ai cunoscut, îţi doreşti să-l ai în viaţă, indiferent că vorbim despre cea personală ori profesională. Şi mă opresc aici, lăsând multe puncte de suspensie care ar trebui completate.
Cafea cu iz de sarmale şi 25 de stejari
Şi iată-mă într-o sâmbătă prea de dimineaţă la Ateneu, alături de păpuşa-Isabelle, sorbind dintr-o cafea savurată în miros de sarmale (un târg cu produse tradiţionale româneşti m-a făcut să strâmb puţin din nas la ora matinală), aşteptând să plecăm către Parcul Natural Comana. Am plecat organizat, în câteva autocare, către locaţia situată la 40 km de Bucureşti. S-au făcut echipe, Isa şi eu ne-am luat un rând pe care să plantăm, mănuşi şi cazmale şi i-am dat bătaie. Am plantat împreună 25 de stejari, codaşe dacă ar fi să privim la numerele vehiculate de alte echipe. Însă am convingerea că fiecare copăcel plantat de noi a fost pus cu dragoste, atenţie şi grijă pentru ca rezultatul să se vadă şi arborii să prindă rădăcini. Am săpat cu zâmbetul pe buze, în timp ce am avut ocazia să o cunosc mai bine pe păpuşa amuzantă, am luat pauze de mandarină scurte şi i-am zâmbit soarelui.
Yves Rocher plantează 50.000.000 de arbori
Yves Rocher a pornit programul “Să Plantăm pentru Planetă” în anul 2007, propunându-şi să planteze 50 de milioane de arbori. La nivel mondial, s-au plantat până acum peste 31 de milioane de pomişori. Target-ul pentru România este, aşa cum spuneam mai sus, 100.000 de arbori plantaţi până la jumătatea lui 2015.Ştefan Bradea (ce nume predestinat!), manager proiecte în cadrul Asociaţiei MaiMulVerde (partener YR pentru această acţiune) vorbeşte despre alegerea parcului Comana şi situaţia actuală a Bucureştiului: “Alegerea acestei zone este de o importanţă strategică. Locuitorii capitalei suferă enorm din cauza poluării. Oraşul Bucureşti se situează pe locul al doilea în clasamentul celor mai poluate capitale cu praf, după Sofia. Obiectivul nostru este de a reface centura verde din jurul aglomeraţiei urbane, pentru a reduce poluarea. În urmă cu o sută de ani, Bucureştiul era înconjurat de o pădure deasă. Este vital pentru noi să o refacem, astfel încât să revină la starea ei de odinioară.”
Am rămas cu un gust amar când am aflat că trei hectare de pădure sunt tăiate în fiecare oră, fără să fie replantate. Doar 29% din suprafaţa României este acoperită de păduri, faţă de media europeană de 42%.
Fondanta cu gălbenele
Ne-am murdărit, am obosit, am râs şi am plecat cu zâmbetul de buze, încheind ziua cu câte un choux à la crème. Sper să ajung şi la următoarea acţiune, care este programată pentru primăvara lui 2014. Tot într-o notă pozitivă, de data aceasta mai beauty related (până la urmă, Yves Rocher este unul dintre cele mai populare branduri de produse cosmetice din lume), vă spun că am descoperit crema regeneratoare de zi şi de noapte pe bază de gălbenele – vindecă, are o textură fină, fondantă, şi o mireasmă delicată (29 lei). Fiecare voluntar a primit în dar, la finalul acţiunii, un pachet ce conţinea produse bio şi câte o cremă cu galbenele. Ajutăm natura, iar natura ne ajută la rându-i.
Această păpuşă se uită la soare şi îi zâmbeşte naturii. Cu drag,
O păpuşă cu mai mult verde în suflet
Credit foto acţiune plantare:
Patrick Wallet