Anca Dinculescu a mai făcut un pas în istoria modei şi dezvăluie amănunte despre colecţia capsulă aniversară a unui brand iconic, păşind totodată în universul Valentino din Bucureşti. Despre frumuseţe, atingeri, delicateţe, stil şi scrierea istoriei modei într-un material presărat cu visuri.
Povestea Valentino începe cu anul 1959. Cu mai mult de 50 de ani în urma, un tânăr de 27 de ani, Valentino Garavani, îşi deschidea o casă de modă, având un asociat şi susţinerea financiară a tatălui său. Anterior acestei perioade, începând cu vârsta de 17 ani, Valentino petrecuse 10 ani în Paris, unde absolvise Şcoala de Arte Frumoase şi de unde preluase importante influenţe, făcându-şi ucenicia pe lângă case proeminente, precum Jaquesc Fath, Balenciaga sau Guy Laroche.
Casa de modă deschisă în ’59 se bucură de o locaţie desosebită pe via Condotti, strada cu cea mai mare densitate de magazine şi boutique-uri de lux din Roma, însă recunoaşterea internaţională va veni abia peste 3 ani în Florenţa, capitala modei a epocii. La Florenţa Valentino pune în scenă un show care se bucură de toată atenţia şi admiraţia presei de profil de atunci. Odată cu succesul înregistrat aici, Valentino începe să îmbrace unele din cele mai apreciate personalităţi feminine ale anilor ’60 precum mai vechea sa cunoştinţă din Paris, Contesa Jacqueline de Ribes, designer de modă parizian şi adevarată muză a lui Valentino, Yves Saint Laurent şi Guy Laroche, sau Babe Paley, fashion editor pentru Vogue New York la vremea aceea.
Valentino în România
Inaugurat anul trecut în decembrie, boutique-ul Valentino din România este amplasat în incinta hotelului Marriott şi este cel mai mare din galeria The Grand Avenue, cu o suprafaţă de peste 250 mp.
În luna mai a acestui an, boutique-ul Valentino a găzduit colecţia capsulă aniversară a brand-ului cu acelaşi nume, lansată anterior la Paris, Milano şi Los Angeles.
Colecţia aniversară Valentino
Sărbătorind 50 de ani de identitate, colecţia aniversară a urmărit să reinterpreteze unele dintre piesele cheie definitorii pentru stilul Valentino. Astfel că, designerii Maria Grazia Chiuri şi Pierpaolo Piccioli au transpus în forme noi piese de exterior precum tunica poncho, pelerina sau fusta plisată, pornind de la arhetipuri Valentino ale anilor ’60, fondul pe care cei doi designeri au reconstruit. Nu au lipsit imprimeurile animal print, contrastele cromatice, inconfundabilele mătăsuri Valentino sau caşmirul.
De asemenea, accesoriile, de la eşarfe cu imprimeuri animal print, brăţări cu ţinte, până la mocasini, pantofi Derby şi cizme Chelsea cu tocuri joase, au însoţit colecţia capsulă, într-o „subtilă căutare a imperfecţiunii perfecte” pentru a cita direct din comunicatul de presă primit pe mail.
Aflat la 50 de ani de existenţă, brandul Valentino transmite, prin intermediul colecţiei capsulă, o modernitate atemporală, explicând că inovaţia nu ţine de nou, ci de o reinterpretare a unui trecut, de îmbogăţirea lui progresivă. O altă idee care mi s-a lipit de suflet citind aproape poeticul comunicat de presă este cea de imperfecţiune perfectă. Şi nu vă vorbesc doar despre planul ideatic, pentru că puteţi descoperi pragmatismul unor asemenea vorbe, materializat în înseşi creaţiile casei Valentino. Cât costă acest idealism pragmatico-romantic? Vă spun doar atât: cinci cifre. Dar doamnelor, vă asigur că până şi pisicile care vă vor tăia calea în drumul spre casă vor fi albe!
Dincolo de colecţia capsulă…
Boutique-ul Valentino vă aşteaptă cu o multitudine de piese delicate şi feminine, precum cămăşile din dantelă transparentă, cu guler bantă, creând un efect feminin de profunzime sau, preferata mea, bluza neagră cu îmbinări de dantelă şi piele. Una peste alta, combinaţiile de materiale, de piese vestimentare, sunt neobişnuite, într-un sens bun. Lipsite de nostalgia încremenită a unui brand cu asemenea tradiţie, ţinutele Valentino au mai degrabă propria personalitate, ca nişte descendente la fel de puternice ca şi capul încoronat. Unele mai grave, altele subtile, diafane sau romantice, fiecare cu propria vibraţie şi toate în acelaşi timp.
Nu ştiu cum sunteţi voi, dar eu ador mătasea! Şi din adoraţie pentru mătase, am dezvoltat şi un respect pentru ea. Adică o respect suficient de mult încat să nu o epuizez, folosind-o în orice combinaţie sau purtând-o în orice împrejurare. O port rar, ea mă poartă înalt, aşa că avem un pact just. Avansând în comunicatul de presă, citeam despre amica mea, mătasea – „Mătasea accentuează conceptul de contrast şi contrazice puritatea sălbatică”. Mi-am zis da, aşa vorbeşte un om care o cunoaşte îndeaproape.
Sintetizând, mergeţi la boutique-ul Valentino când sunteţi pregătite să vedeţi preţuri cu cinci cifre, fără ca acest lucru să vă provoace migrene, când doriţi să faceţi cunoştiinţă cu unul dintre capetele încoronate ale modei, chiar dacă nu aţi participat la jublieul de 50 de ani. Veţi fi seduse de acest stil şi nu veti mai vrea să îi daţi drumul!
O păpuşă cu stil